مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

انواع مدل های ژل لب

برخی افراد آرزو دارند لب های پر و جذابی داشته باشند، زیرا لب ها نقش بسزایی در زیبایی چهره دارند. هنگامی که می خندید، شکل لب ها می تواند لبخند شما را زیباتر کند یا هنگام صحبت کردن، حرکات زیبای لب ها می تواند تاثیر کلام شما را بر روی طرف مقابل افزایش دهد تا روی آنها تمرکز کند. شاید شما به طور طبیعی لب های پر داشته باشید، اما اکنون به دلیل افزایش سن و عدم مراقبت، لب ها زیبایی خود را از دست داده اند. خوشبختانه با تزریق انواع فیلر و ژل لب می توانید این مشکل را بر طرف کنید. اما بهترین مدل برای تزریق ژل لب کدام است؟ به منظور آشنایی با انواع مدل های ژل لب تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تزریق ژل لب

تزریق ژل لب، موثرترین و ایمن ترین روش برای حجم دادن به لب است که زیبایی آن را چند برابر می کند. ژل ها یا فیلرهایی که امروزه استفاده می شوند همگی از اسید هیالورونیک هستند و به مرور زمان جذب می شوند، عوارض ژل دائمی قدیمی که از مواد مصنوعی ساخته می شدند را ندارد.

جالب است بدانید که ساختار طبیعی مولکول اسید هیالورونیک شبیه اسفنج است. عملکرد اصلی آن جذب آب است که باعث افزایش حجم پوست می شود. به این ترتیب هیالورونیک اسید را می توان یک مرطوب کننده داخلی برای پوست در نظر گرفت. پوست جوان و سالم حاوی مقدار زیادی ماده طبیعی و آبرسان به نام اسید هیالورونیک است. افزایش سن، قرارگرفتن در معرض نور خورشید و عوامل دیگر می توانند میزان این ماده را در پوست کاهش دهند. به همین علت تزریق ژل لب می تواند به بازگشت حجم از دست رفته لب ها کمک کند.

بیشتر بخوانید: تزریق چربی به دست

انواع مدل های ژل لب

جهت تزریق ژل لب، متخصص از سوزن مخصوصی استفاده می کند، اما اینکه روی کدام قسمت از لب تمرکز کند، شکل نهایی لب را مشخص می کند. در حال حاضر انواع مدل های ژل لب بسیار متنوع است، لذا توصیه می شود که انتخاب مدل تزریق فیلر لب را به متخصص بسپارید تا به نتیجه مطلوب برسید. در زیر چند مدل تزریق پرکننده لب بسیار محبوب ارائه شده است.

تزریق ژل لب طبیعی

تزریق ژل نچرال یا طبیعی، یکی از محبوب ترین انواع مدل های ژل لب است. در این مدل، تزریق به شکلی انجام می شود که شکل اولیه تغییر نکند. همچنین درصد بسیار مشخصی برای طبیعی بودن تزریق ژل لب وجود دارد. به عبارت دیگر تزریق ژل لب طبیعی نباید به گونه ای باشد که برای عموم مردم تشخیص داده شود که تغییری در لب های خود ایجاد کرده اید و در عین حال باید حالت طبیعی آنها را حفظ کند. به گفته پزشکان، در این روش و روش تزریق، تناسب مناسبی بین گوشه های خارجی لب بالا و پایین وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است که انواع فیلرهای تزریقی بسته به نوع انتخابی شما اثرات متفاوتی خواهند داشت. مهم است که مواد مورد استفاده به همان قوام مخاط طبیعی لب باشد، در غیر این صورت طبیعی به نظر نمی رسد.

تزریق ژل لب عروسکی

در بین مدل های مختلف تزریق ژل لب، تزریق ژل لب عروسکی بسیار معروف و پرطرفدار است، چرا که حتی نام این مدل نیز جذاب است. ژل لب عروسکی، یکی از انواع مدل های ژل لب است که لب شما را بزرگتر از حد طبیعی می کند.

در این مدل، به گونه ای ژل را به لب ها تزریق می کنند که لب های پایین حجم بیشتری نسبت به لب های بالایی دارند و شکل بالا و V شکل لب های شما تا حدودی بزرگ می شود. پس از تزریق ژل لب به روش عروسکی، چهره شما مانند یک عروسک جذاب و خیره کننده می شود و طراوت و جوانی بیشتری در چهره شما ایجاد می شود. با این حال، این مدل برای همه مناسب نیست و باید با سایر اجزای صورت نیز هماهنگی داشته باشد.

تزریق ژل لب روسی

در تکنیک تزریق ژل لب روسی به حجم لب ها اضافه می شود در عین حال دقت این تکنیک به حدی است که لب ها بیش از حد متورم نمی شوند. در روش تزریق ژل لب روسی، مقداری از فیلر لب به خط و گوشه های لب بالایی تزریق می شود. این روش مخصوصا برای افرادی که لب بالایی کوچکی دارند موثر است.

تزریق ژل لب قلبی

همانطور که از نام این مدل پیداست، پس از تزریق، وقتی خط لب خود را می بینید، شبیه قلب می شود. این روش بسیار محبوب است و متخصصان اغلب از این روش برای دختران جوان استفاده می کنند. این تکنیک بسیار ظریف است و نیاز به ظرافت زیادی دارد تا لب ها پر و به شکل مدل دلخواه باشند، لذا برای تزریق این مدل به متخصص مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: هایفوتراپی صورت

تزریق ژل لب چاک دار

یکی دیگر از انواع مدل های ژل لب، ژل لب چاک دار یا ژل لب شکاف دار است که طرفداران بیشماری پیدا کرده است. به طور طبیعی لب پایین دارای یک فرورفتگی است، اما میزان فرو رفتگی در اکثر افراد کم یا قابل مشاهده نیست. به همین علت پزشک با تزریق ژل لب به اطرف این فرورفتگی و برجسته کردن آن شکاف بیشتری را ایجاد می کند. در نتیجه لب ها حالت زیبا و جذابی به خود می گیرند.

نحوه تزریق انواع مدل های ژل لب

متخصصان زیبایی برای کاهش درد و عدم احساس درد در حین یا بعد از تزریق ژل لب، از پمادهای بی حس کننده استفاده می کنند. پس از بی حس شدن نواحی مختلف لب ها، مقدار معینی از ژل باتوجه به نیاز و سلیقه فرد تزریق می شود. توجه داشته باشید که تزریق ژل لب یک روش سرپایی است که بدون درد و خونریزی انجام می شود. تزریق ژل لب می تواند حجم از دست رفته چربی و بافت لب ها را بازگرداند و زیبایی چهره را دو چندان کند.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

برای گرفتن نتیجه بهتر باید به مراقبت های بعد از تزریق ژل لب توجه کرد:

  • بعد از عمل در صورت احساس درد از مسکن استفاده کنید.
  • پس از تزریق ژل با التهاب و کبودی پوست لب مواجه خواهید شد. این عوارض موقتی هستند و یخ به حل زودهنگام این مشکل کمک می کند.
  • باید صورت خود را با شوینده مناسب بشویید تا تاثیر منفی بر تزریق ژل نداشته باشید. استفاده از لوسیون برای جلوگیری از عفونت در لب بسیار مهم است.
  • تا زمانی که پزشک شما توصیه کرده است، از ورزش و فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • هنگام استراحت پس از تزریق فیلر، سر خود را بالاتر از بدن خود قرار دهید.
  • روزانه به اندازه کافی آب بنوشید تا نتیجه بهتری از تزریق ژل بگیرید.
  • برای مدتی پس از تزریق فیلر مصرف الکل و کشیدن سیگار را متوقف کنید.
  • پس از تزریق ژل از خارش و ماساژ لب ها خودداری کنید.

کلام آخر

تزریق ژل لب، روش بسیار موثر برای برجسته کردن لب است که می تواند به زیبایی لب و چهره کمک کند. ژل لب بر اساس مقدار و ناحیه تزریق به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. از مهمترین انواع مدل های ژل لب می توان به تزریق ژل لب طبیعی، تزریق ژل لب عروسکی، تزریق ژل لب روسی، تزریق ژل لب قلبی و موارد دیگر می توان اشاره کرد. اگر چه انتخاب مدل لب سلیقه ای است، اما توصیه می شود با پزشک متخصص مشورت کنید.

هر یک از مدل های لب باید باتوجه به چهره فرد انتخاب شود و ظاهر لب با سایر اجزای صورت هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت حالت چهره مصنوعی بنظر خواهد آمد. شایان ذکر است برای تزریق انواع فیلر و ژل به متخصص زیبایی و پلاستیک مراجعه نمایید.

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 3 =