دکتر فرخ کامران خواجوی » تزریقات زیبایی » بزرگ کردن سینه با تزریق چربی؛ مزایا، معایب و هزینه آن
مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی؛ مزایا، معایب و هزینه آن

تزریق چربی سینه که با افزایش سایز سینه با پیوند چربی اتولوگ نیز شناخته می شود، یکی از رایج ترین جراحی های پلاستیک است. در این روش از چربی خود بیمار برداشته شده و به سینه تزریق می شود. بسیاری از خانم ها تزریق چربی را برای بزرگ کردن سینه انتخاب می کنند، زیرا این جراحی زیبایی سینه بسیار ایمن و موثر است. حال سوال اینجاست که تزریق چربی به سینه چگونه انجام می شود؟ بزرگ کردن سینه با چربی برای چه افرادی مناسب است؟ به منظور آشنایی بیشتر با مزایا، عوارض و هزینه هزینه تزريق چربي به سينه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

اصل اساسی بزرگ کردن سینه با پیوند چربی (اتولوگ) یا به اصلاح ساده تر تزریق چربی این است که سلول های چربی اضافی را از قسمت های دیگر بدن برداشته به سینه تزریق می کنند تا سلول های چربی دوباره رشد کرده و با بافت سینه ادغام شوند. سلول های چربی برای رشد مکان خود را تغییر می دهند که معادل رشد ثانویه سینه است. از آنجایی که در پیوند سلول چربی (بافت اتولوگ) از چربی خود بیمار استفاده می شود، این روش ایمن بوده و احتمال شکست بسیار کم است.

از چه نواحی برای پیوند چربی به سینه استفاده می شود؟

در این روش معمولا چربی های ناحیه ران ها و شکم به سینه ها انتقال داده می شود. این روش اغلب برای زنانی که قصد کاهش وزن و بزرگ کردن سینه را دارند، بسیار جذاب است. چربی تزریق شده توسط تزریق چربی اتولوگ برای بزرگ کردن سینه بسیار ایمن است اما این بدان معنا نیست که 100 درصد چربی استخراج شده قابل استفاده است. از آنجایی که بسیاری از افراد دوست دارند هم لیپوساکشن و هم بزرگ کردن سینه را همزمان انجام دهند، روش لیپوساکشن در طول عمل باید با دقت انتخاب شود و اثر بزرگ کردن سینه تنها زمانی تضمین می شود که فعالیت چربی تضمین شود.

تزریق چربی به سینه چگونه انجام می شود؟

هنگام انجام عمل بزرگ کردن سینه با چربی، جراح مقدار زیادی چربی از شکم یا ران بیمار خارج و فیلتر کرده، تا سلول‌های چربی خالص به دست آید و سپس آن را به سینه تزریق کند.

در مقایسه با بافت چربی طبیعی، چربی تزریق شده در بدن انسان به جای توده های بافتی از سلول های چربی پراکنده تشکیل شده است و این سلول ها قبل از اینکه بتوانند انرژی بگیرند و زنده بمانند باید گردش خون را برقرار کنند، در غیر این صورت به دلیل کمبود جذب می شوند.

بزرگ کردن سینه با پیوند چربی تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می شود. چربی های بیمار استخراج شده و سپس تصفیه می شود. تزریق چربی برای بزرگ کردن سینه به این صورت است که جراح حجم تزریق سینه های چپ و راست را محاسبه می کند.

سپس، از سوزن تزریق به قطر 2 میلی متر در قسمت بیرونی هر دو سینه برای تزریق ذرات چربی جذب شده به سطح عمقی غدد پستانی استفاده می کند. به طور کلی، حجم تزریق در جراحی بزرگ کردن سینه با پیوند چربی اتولوگ 30-150 میلی لیتر در هر طرف است و ماساژ موضعی باعث می شود که چربی به طور مساوی توزیع شود تا به اندازه و شکل سینه مورد نظر برسد.

تزریق چربی به سینه برای چه افرادی مناسب است؟

از آنجایی که پیوند چربی از بدن انجام می شود، باید فضای کافی از اهداکنندگان چربی برای دریافت چربی کافی جهت پیوند وجود داشته باشد. به طور کلی، میزان چربی مورد نیاز برای یک پیوند حدود 400 میلی لیتر است، بنابراین بیماران باید منابع کافی چربی در قسمت های مختلف مانند شکم و کمر و باسن و ران داشته باشند. علاوه بر این افراد مناسب برای بزرگ کردن سینه با چربی به شرح زیر است:

  • خانم‌هایی که سینه‌های صاف یا سینه‌های آویزان داشته، اما چربی اضافی در ناحیه کمر، شکم و پایین تنه دارند.
  • نقص بافتی مادرزادی یا اکتسابی
  • عدم تقارن قسمت خاصی از سینه
  • کسانی که تا حد زیادی از افتادگی سینه رنج می برند.
  • افادی که در سلامت کامل هستند و از بیماری های حاد یا مزمن رنج نمی برد.

مزایای تزریق چربی برای بزرگ کردن سینه

پیوند چربی اتولوگ، روشی منحصر به فرد برای بزرگ کردن سینه است. مزیت آن این است که می تواند به طور همزمان لیپوساکشن، کاهش وزن، فرم دهی سینه و بزرگ شدن سینه را انجام دهد، علاوه بر این، چربی پس زده نمی شود و خطر ایمنی وجود ندارد.

با این حال، فرآیندهای مختلف ویژگی های خاص خود را دارند و با نیازها و ماهیت افراد سازگار می شوند. لازم به ذکر است که روش‌های متداول دیگری برای بزرگ کردن سینه بدون چربی مانند عمل پروتز سینه وجود دارد که دارای مزایای خاص خود است که با تشخیص جراح بهترین روش انتخاب می شود.

بزرگ کردن سینه با چربی برای چه افرادی ممنوع است؟

اگرچه این روش بسیار ایمن تر از عمل های جراحی تهاجمی است، اما در عین حال برای همه افراد مناسب نخواهد بود. به طورکلی، تزریق چربی برای افزایش سایز پستان برای افراد با شرایط زیر توصیه نمی شود:

  • التهاب بافت سینه و التهاب اطراف برش جراحی
  • کسانی که دارای ضایعات عفونت فعال در سایر قسمت های بدن هستند.
  • بیمارانی که دارای توده های غیرطبیعی سینه یا بزرگ شدن غدد لنفاوی زیر بغل هستند.
  • افراد مبتلا به دیابت که نمی توانند جراحی را تحمل کنند.
  • کسانی که بیماری های مرتبط با سیستم ایمنی دارند.
  • افراد دارای بافت زخم، ساختار غیر طبیعی یا ساختار آلرژیک دارند.
  • زنانی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند.
  • عود سرطان سینه یا تمایل به متاستاز بعد از عمل.
  • کسانی که آمادگی ذهنی ندارند یا نیازهای غیر واقعی دارند.
  • زنانی که از بیماری روانی رنج می برند.

نکات قبل از تزریق چربی به سینه

به منظور کاهش عوارض احتمالی و همچنین، تسریع در روند بهبودی بیمار، قبل از تزریق چربی بهتر است، نکات زیر رعایت شود.

  • قبل از بزرگ کردن سینه با چربی، بیمار نباید از داروهای ضد التهابی مانند آسپرین استفاده کند.
  • زنان از انجام این عمل به هنگام قاعدگی باید اجتناب کنند.
  • بدن بیمار قبل از عمل تزریق چربی سینه باید تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد.
  • قبل از جراحی، بیماران می توانند تحت معاینه فیزیکی قرار گیرند تا بررسی شود که آیا از سلامت خوبی برخوردار هستند یا خیر و در صورت احساس ناراحتی، باید به پزشک اطلاع دهند.

دوره نقاهت پس از تزریق چربی سینه

دوره نقاهت پس از عمل بزرگ کردن سینه با چربی بستگی به ساختار بدنی هر فرد دارد و زمان نقاهت نیز متفاوت است. اگر بیمار از سیستم بدنی قوی برخوردار باشد، دوره نقاهت بعد از عمل نسبتا کوتاهتر خواهد بود، اما اگر سیستم بدنی ضعیف باعث می شود، ممکن است که دوره نقاهت پس از عمل نیز طولانی‌تر باشد. دوره نقاهت پس از جراحی بزرگ کردن سینه به روش تزریق چربی طولی نیست و فرد می تواند به انجام کارهای رزومره خود باز گردد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به سینه

از مهمترین نکاتی که باید بعد از بزرگ کردن سینه با چربی رعایت کرد، عبارتند از:

  • داروهای ضدالتهاب را طبق توصیه پزشک به مدت 3 تا 5 روز از راه خوراکی مصرف کنید.
  • بالا بردن و فعالیت های شدید در اندام فوقانی تا دو هفته پس از عمل ممنوع است. همچنین، تا یک هاه پس از این عمل باید از افزایش دامنه حرکتی اندام فوقانی مانند ورزش های سنگین اجتناب شود.
  • از قفسه سینه برای جلوگیری از صدمات شدید قفسه سینه و جلوگیری از رفع فشار جزئی حاد باید محافظت شود.
  • پس از عمل تا حد امکان فعالیت ها را کاهش دهید تا بهبودی و تورم کاهش یابد، اما نیازی به ماندن در رختخواب نیست.
  • تا حد امکان به مدت دو هفته پس از جراحی برای بالا بردن اندام آسیب دیده، جلوگیری از هماتوم و کمک به سفت شدن پوست از باندهای الاستیک استفاده کنید.

عوارض تزریق چربی به سینه

اگرچه تزریق چربی ایمن تر و بی خطر از عمل های جراحی تهاجمی است، اما این روش نیز ممکن است به با عوارضی همراه باشد. اگر مقدار زیادی چربی به قفسه سینه تزریق شود، کمبود خون منجر به نکروز، انحلال و جذب چربی می شود. این وضعیت ممکن است به راحتی منجر به عفونت، درد، تولید چربی، توده های چربی اتولوگ، فیبروز یا کلسیفیکاسیون شود. مقدار چربی تزریق شده ای که سینه می تواند جذب کند، محدود است و تزریق بیش از حد یا خیلی غلیظ ممکن است منجر به نکروز چربی شود.

به طور کلی، تزریق مقدار کمی چربی برای بدن راحت‌تر جذب می‌شود. اگر مقدار زیادی تزریق شود، ممکن است بخشی از چربی جامد شده و تبدیل به گره چربی می شود. در نتیجه ممکن است عمل دیگری برای از بین بردن این توده های چربی انجام می شود.

تا زمانی که عمل بزرگ کردن سینه با چربی به درستی انجام شود هیچ خطری وجود نخواهد داشت در واقع چربی از بدن خارج می شود و امکان رد آن وجود ندارد. محتمل ترین علت فساد بافت بدن مربوط به مهارت دکتر است که اگر پزشک در انجام درمان مهارت کافی نداشته باشد، ممکن است عوارض ذکر شده به وجود آید.

هزینه تزریق چربی به سینه

قیمت تزریق چربی در سینه به وضعیت خود بیمار بستگی دارد. بزرگ کردن سینه با چربی فرآیندی است که در آن چربی اضافی از بیمار استخراج شده و به سینه تزریق می شود و در این مدت مقدار چربی استخراج شده و تعداد عمل های تزریق چربی بر هزینه آن تاثیر می گذارد.

همچنین، هزینه بزرگ کردن سینه با تزریق چربی به متخصص و جراحی که انتخاب می کنید، بستگی دارد. جراحان پلاستیک مختلف سطوح و تجربیات حرفه ای متفاوتی دارند. آنها می توانند روش را بهتر کنترل کنند، از میزان بقای ذرات چربی تزریق شده اطمینان حاصل کنند و به نتایج بهتری برای بزرگ کردن سینه دست یابند، بنابراین دستمزد آنها به طور طبیعی بالاتر از جراحان پلاستیک معمولی است. علاوه بر این، نوع بیمارستان، تجهیزات پزشکی، تیم های پزشکی، آزمایشات و معاینات قبل و بعد از این روش نیز بر قیمت نهایی تزریق چربی به سینه موثر است.

کلام آخر

به طورکلی، تزریق چربی به سینه یکی از روش های ایمن و موثر برای بزرگ کردن سینه است که شامل استخراج چربی اضافی از بدن بیمار در شرایط خاص و سپس تزریق آن در سینه است. از آنجایی که این روش بدون خونریزی همراه با دوره نقاهت کوتاه مدت است، محبوبیت بسیاری در بین زنان دارد. اگرچه این روش کاملا ایمن و موثر است، اما عدم مهارت کافی جراح می تواند منجر به ایجاد عوارض جدی برای بیمار شود. به همین علت توصیه می شود پیش از تزریق چربی به سینه با بهترین جراح پلاستیک مشورت کنید تا از بروز عوارض احتمالی جلوگیری شود.

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =