دکتر فرخ کامران خواجوی » تزریقات زیبایی » تزریق بوتاکس در گرگان

تزریق بوتاکس در گرگان

بوتاکس یک روش درمانی کاملا اثبات شده و کارآمد در رفع بسیاری از مشکلات درمانی و زیبایی در علم پزشکی است که اغلب پزشکان در حوزه های مختلف پزشکی از آن استفاده می کنند. از مهم ترین کاربردهای بوتاکس در زمینه پوست و زیبایی است که تاثیر فوق العاده ای در از بین بردن چین و چروک های ریز و عمیق صورت دارد. بوتاکس می تواند موجب ضعیف یا فلج شدن عضلات شودو در نتیجه چین و چروک های پوست را کاهش دهد. در واقع بوتاکس یک سم است، اما وقتی پزشکان از آن به درستی و در مقادیر کم استفاده کنند، می تواند فواید و کاربردهای زیبایی و پزشکی بسیاری نیز داشته باشد. به منظور آشنایی بیشتر با مزایا، معایب و هزینه تزریق بوتاکس در گرگان تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بهترین مارک بوتاکس

تزریق بوتاکس

سم بوتولینوم یک پروتئین طبیعی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. این همان سمی است که باعث بوتولیسم می شود. تزریق سم بوتولینوم به عضلات باعث فلج موقتی عضله خاص می شود که ماه ها و گاهی بیش از یک سال طول می کشد در حقیقت این ماده با هدف جلوگیری از رسیدن سیگنال های عصبی به ماهیچه ها منجر به رفع انقباض آنها می شود. در حال حاضر تزریق این ماده که به خلاص شدن از شر چین و چروک های ناشی از پیشرفت سن و جلوگیری از خطوط عمیق تر کمک می کند.

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

بوتاکس مواد سیستم عصبی را هدف قرار می دهند، فرایندهای سیگنال های عصبی را که باعث تحریک انقباض عضله می شوند، مختل می کنند. به این ترتیب است که این دارو باعث فلج عضلانی موقتی می شود. برای انقباض هر عضله، اعصاب در محل اتصال عصب با سلول های عضلانی، یک پیام رسان شیمیایی به نام استیل کولین آزاد می کنند. استیل کولین به گیرنده های سلول های عضلانی متصل می شود و باعث انقباض سلول ها می شود.

تزریق بوتاکس یک روش برای جوانسازی پوست است که ممکن است در کنار روش های دیگر مانند تزریق چربی و لیفت ابرو انجام می شود. مانع از آزاد شدن استیل کولین می شود در نتیجه از انقباض سلول های عضلانی جلوگیری می کند. به این ترتیب بوتاکس به سفت شدن عضلات کمک می کند. این اثرات موقت است و بسته به نوع درمان ماندگاری آن 3-12 ماه طول می کشد.

مزایا و کاربردهای تزریق بوتاکس

اگرچه از بین بردن چین و چروک بزرگترین مزیتی است که به دست خواهید آورد، اما تزریق بوتاکس کاربردهای زیادی در حوزه زیبایی و درمانی دارد. مهمترین مزایای تزریق بوتاکس در گرگان عبارتند از:

کاربرد زیبایی بوتاکس

• از بین بردن چین و چروک های صورت ناشی از افزایش سن
  • درمان خطوط اخم بین ابروها
  • لیفت گوشه های لب
  • رفع چین و چروک در اطراف ناحیه دهان و خط خنده
  • اصلاح طرح لبخند
  • رفع خطوط دور چشم

کاربرد درمانی بوتاکس

• درمان تعریق بیش از حد در زیر بغل، دست ها و پاها
  • بوتاکس معده برای کاهش وزن
  • درمان اسپاسم گردن
  • رفع علائم میگرن مزمن
  • درمان مثانه بیش فعال (تکرر ادرار)
  • درمان اختلالات عصبی

تزریق بوتاکس برای چه افرادی مناسب است؟

همه کسانی که می خواهند از عوارض و علائم پیری خلاص شوند، کاندیدای ایده آل برای تزریق بوتاکس به شمار می روند. همچنین، بوتاکس یک راه حل ایده آل برای بازسازی سلول های پوست، خاصیت ارتجاعی پوست و بازگرداندن طراوت به صورت است تا فرد جوان تر به نظر برسد.

خانم ها و آقایان از سن 30 تا 65 سال می توانند از تزریق بوتاکس برای درمان چین و چروک های جزئی و متوسط ​​پوست یا جلوگیری از عمیق شدن آنها استفاده کنند. توجه داشته باشید که در سنین بالا (بعد از پنجاه سالگی) بوتاکس برای درمان چین و چروک های عمیق تاثیر کمتری خواهد داشت. لازم به ذکر است که بوتاکس را می توان در سنین پایین و بعد از سن بلوغ (از 18 سالگی)، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از ظاهر شدن چین و چروک و خطوط در سنین پایین، به ویژه با سبک زندگی منفی استفاده کرد.

مناسب ترین نقاط صورت برای تزریق بوتاکس

• خطوط اخم
  • چروک های پیشانی
  • خطوط پنجه کلاغی
  • خطوط کنار بینی
  • خطوط خنده اطراف دهان
  • لیفت بینی هایی که دچار افتادگی شده اند
  • از بین بردن لبخند لثه ای
  • زاویه سازی فک و صورت
  • خطوط افقی روی پیشانی
  • کاهش چین و چروک دور لب به وسیله بوتاکس لب

تزریق بوتاکس به پیشانی

عوامل مختلفی در بروز خطوط پیشانی نقش دارند. که در ادامه به آن اشاره می شود.

با توجه به بالا رفتن سن و شل شدن عضلات اطراف ابروها، شروع به افتادگی پیدا می کنند، عضلات پیشانی تلاش می کنند تا با انقباض خود از افتادگی ابروها جلوگیری کنند در نتیجه همزمان با بالا رفتن ابروها در گذر زمان خطوطی افقی بر روی پیشانی پدیدار می شود.

تزریق بوتاکس به پیشانی یکی از روش های بسیار موثر در کاهش یا از بین بردن خطوط ایجاد شده بر روی پیشانی می باشد. تزریق بوتاکس به پیشانی نتایج بسیار عالی و شگفت انگیزی خواهد داشت و در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از تزریق می توان شادابی و حس جوانی را در صورت مشاهده کرد.

بوتاکس

نحوه تزریق بوتاکس

قبل از شروع تزریق، بیمار در وضعیت عمودی می نشیند، سپس محل تزریق ضد عفونی می شود. این روش نیاز به بیهوشی ندارد و به منظور کاهش درد و احساس ناراحتی فرد از بی حسی موضعی استفاده می شود. در مرحله بعد میزان مشخص از بوتاکس با سوزن نازک به نواحی مورد نیاز تزریق می شود. فرآیند تزریق معمولا 10 تا 20 دقیقه طول می کشد، اما ممکن است پزشک برای اطمینان از تزریق صحیح، بیمار را بیشتر در کلینیک زیر نظر داشته باشد.

عوارض تزریق بوتاکس

بسته به اینکه بوتاکس در کدام ناحیه تزریق می شود، ممکن است موجب بروز عوارض شود. اثرات جانبی ممکن است شامل سردرد، علائم سرماخوردگی، افتادگی پلک ها، حالت تهوع باشد. کبودی موقت در جای تزریق عادی است. دردهای صورت، قرمزی در محل تزریق وضعف عضلات. عکس العمل هایی هستند که کمتر پیش می آیند و حداکثر چند ساعت طول می کشد. ممکن است در نواحی تزریق مقداری درد وجود داشته باشد. برای درمان درد می توانید از استامینوفن استفاده شود. همچنین کیسه یخ به کاهش میزان درد و تورم ناحیه دردناک کمک می کند.

به ندرت، عوارض تزریق بوتاکس به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد. اگر چنین شود، می تواند عوارض جانبی شدیدتری ایجاد کند. در صورت مشاهده علائم زیر پس از تزریق بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید:

• مشکل در تنفس
  • مشکلات در صحبت کردن یا بلعیدن
  • ضعف عضلانی بیش از حد
  • مشکلات بینایی

توجه داشته باشید از تزریق بوتاکس در دوران بارداری یا شیردهی یا در صورت داشتن هر گونه واکنش آلرژیک به دارو یا سایر مواد تشکیل دهنده آن خودداری شود.

هزینه تزریق بوتاکس در گرگان

به طور کلی، هزینه تزریق بوتاکس در گرگان به عوامل مختلفی از جمله ناحیه تزریق، کیفیت بوتاکس و میزان تزریق بستگی دارد. علاوه بر این، تخصص پزشک و محل تزریق (مطب یا کلینیک) نیز می تواند در تعیین قیمت نهایی بوتاکس اثرگذار باشد. توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس یک روش سرپایی است که می تواند با سایر درمان های زیبایی مانند تزریق ژل لب و موارد دیگر همزمان انجام شود. در نتیجه هزینه این روش های زیبایی به مراتب بیشتر از تزریق بوتاکس به تنهایی است.

کلام آخر

بوتاکس که از سم بوتولینوم تشکیل شده است که به برطرف کردن و یا بهبودی چین و چروک های مقاوم صورت کمک می کند. پس از تزریق در ناحیه مورد نظر اسپاسم عضلات را متوقف می کند و موجب از بین رفتن خطوط اخم بین ابروها را و چین های خارج چشم و چین های روی پیشانی به وسیله چند تزریق کوچک می شود. توجه داشته باشید اگر چه تزریق بوتاکس در گرگان عوارض جانبی جدی ندارد، اما به دلیل حساسیت ناحیه صورت بهتر است به متخصص زیبایی مراجعه نمایید.

پاسخ به سوالات متداول شما در مورد بوتاکس

برچسب ها: