دکتر فرخ کامران خواجوی » جراحی زیبایی سینه » تفاوت لیپوساکشن با لیپوماتیک
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

تفاوت لیپوساکشن با لیپوماتیک

لیپوماتیک و لیپوساکشن دو روش لاغری موضعی است که به کاهش وزن در نواحی مختلف بدن کمک می کند. بسیاری از افراد بر این باورند که هر دو روش یکسان است و تفاوتی با یکیدیگر ندارند. اگرچه هدف این دو روش مشابه است، اما تفاوت هایی در شیوه اجرا دارند. ما قصد داریم در این مقاله از سایت دکتر فرخ کامران خواجوی به تفاوت لیپوساکشن با لیپوماتیک بپردازیم، لذا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

لیپوساکشن

پیش از بررسی تفاوت روش لاغری لیپوماتیک با لیپوساکشن بهتر است به طور مختصر با هر یک از روش های لاغری آشنا شوید. لیپوساکشن نوعی جراحی زیبایی نسبتاً متداول با هدف از بین بردن چربی ناخواسته بدن است.

ممکن است افراد به دلایل ظاهری، تحت لیپوساکشن قرار بگیرند. غالباً حتی پس از ورزش و رژیم غذایی، چربی اضافی می تواند در بعضی مکان ها باقی بماند. به دلیل نتایج فوری، لیپوساکشن می تواند اعتماد به نفس فرد را به شدت تقویت کند.

همچنین ممکن است لیپوساکشن برای افرادی که لزوماً اضافه وزن ندارند بلکه از ظاهر بدنی خود ناراضی هستند، استفاده شود. دلایل دیگر انجام لیپوساکشن شامل کاهش تولید چربی ، بهبود سلامت فرد و تحریک رشد کلاژن است.

انواع لیپوساکشن

لیپوساکشن روش های مختلفی دارد که شایع ترین آن ها عبارتند از:

لیپوساکشن کلاسیک: در این روش از دستگاه ساکشن یا مکنده، برای تخلیه چربی بدن افراد استفاده می شود.

لیپوساکشن با کمک لیز: این یک روش جدیدتر از لیپوساکشن است که با کمک فناوری لیزر ، چربی را قبل از برداشتن به شکل مایع در می آورد.

لیپوساکشن اولتراسونیک: در این روش از انرژی ماورای صوت، برای از بین بردن بافت چربی استفاده می شود.

لیپوماتیک

نوعی جراحی پلاستیک پر طرفدار به منظور پیکر تراشی و فرم دهی به بدن است. لیپوماتیک با جراحی چاقی متفاوت بوده و منجر به کاهش وزن نمی شود، بلکه با برداشتن چربی و تزریق آن به سایر نواحی بدن فرم زیبا و دلخواه را به شخص هدیه می دهد!

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن

اگرچه لیپوماتیک را نوعی لیپوساکشن با هوای فشرده می داند، اما تفاوت های عمده ای بین این روش وجود دارد. یکی از تفاوت های مهم بین لیپوساکشن و لیپوماتیک این است که خطر آمبولیزاسیون با لیپوساکشن بسیار کم است. در ادامه به بررسی تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن از منظر نحوه انجام، مزایا و عوارض خواهیم پرداخت.

روش انجام لیپوساکشن

برای جراحی لیپوساکشن، یک لوله باریک در یک برش کوچک در نزدیکی ناحیه مورد نظر قرار داده می شود. سپس این لوله به جلو و عقب کشیده می شود تا در عین حال که رگ های خونی و اعصاب دست نخورده باقی می ماند، چربی ها را بیرون بکشد.

برخی از روش های لیپوساکشن ممکن است فقط به بی حسی موضعی محدود به ناحیه خاصی از بدن شما نیاز داشته باشند. سایر روش ها ممکن است نیاز به بیهوشی عمومی داشته باشند. این روش ممکن است تا چند ساعت طول بکشد (معمولاً بین یک تا چهار ساعت طول می کشد)، بسته به میزان حذف چربی.

روش انجام لیپوماتیک

این روش کم و بیش مشابه لیپوساکشن است. لیپوماتیک از فناوری ارتعاش برای شکستن سلول های چربی استفاده می کند. لوله کانولا وارد بافت های چربی می شود و با حرکت چرخشی و ارتعاش آنها را از بین می برد. این حرکات به عروق و به سلول های چربی آسیب نمی رساند. با استفاده از چنین فناوری امکان مکش سلول های چربی به طور کامل و بدون هیچ آسیبی وجود دارد. سلول ‌های چربی که توسط لیپوماتیک ساکشن می‌شوند، مجدداً به‌عنوان فیلر قابل استفاده هستند و می ‌توانند در برخی از قسمت‌های دیگر بدن مانند سینه، لگن، صورت و غیره تزریق شوند.

لیپوماتیک در مقایسه با لیپوساکشن سنتی گزینه بهتری است. ایمنی این روش در مقایسه با روش سنتی لیپوساکشن بسیار بالاتر است. از آنجایی که این تکنیک با لیپوساکشن متفاوت است، خونریزی و اسکار در این روش بسیار کم است. همچنین زمان ریکاوری کمتری مورد نیاز است. عمل با توجه به میانگین چربی های مکیده شده در عرض 3-2 ساعت تکمیل می شود.

مزایای لیپوساکشن

دستیابی به نتیجه دلخواه

کاهش وزن

لیپوساکشن سلول های چربی را از بدن خارج می کند

لیپوساکشن روشی بسیار محبوب و به طور کلی بی خطر است

دستیابی به فرم بدنی عالی

همچنین ممکن است خطر ابتلا به هر گونه بیماری ناشی از چاقی کاهش یابد

داشتن احساس بهتری نسبت به خود

مزایای لیپوماتیک

سیستم ایمنی فعال که در صورت مواجهه با مناطق بدون بافت چربی بلافاصله متوقف می شود.

کبودی های کمتر

آسیب کمتر

مدت زمان کوتاه

درد کمتر

دوره نقاهت سریعتر

خطرات و عوارض جانبی لیپوساکشن

مانند هر جراحی بزرگ، لیپوساکشن خطراتی مانند خونریزی و واکنش به بیهوشی را به همراه دارد. عوارض احتمالی مخصوص لیپوساکشن عبارتند از:

ناهمواری پوست بدن:. پوست ممکن است به دلیل حذف ناهموار چربی، خاصیت ارتجاعی ضعیف پوست و ترمیم غیرعادی، برآمدگی، موج دار یا چروک به نظر برسد. این تغییرات ممکن است دائمی باشند. آسیب زیر پوست ناشی از لوله نازک (کانولا) که در حین لیپوساکشن استفاده می شود ممکن است ظاهر نامناسب دائمی به پوست بدهد.

بی حسی: ممکن است احساس بی حسی موقت یا دائمی در ناحیه جراحی وجود داشته باشید.

عفونت: عفونت های پوستی نادر اما امکان پذیر است. عفونت پوستی شدید ممکن است تهدید کننده زندگی باشد.

آمبولی چربی: چربی های جدا شده ممکن است در یک رگ خونی گیر کرده و در ریه‌ ها جمع شوند یا به مغز بروند.

خطرات لیپوماتیک

کبودی شدید: بروز کبودی پس از لیپوماتیک امری شایع است که ممکن است تا مدت ها باقی بماند.

التهاب: بروز تورم و التهاب نیز امری شایع است که گاها تا 6 ماه تداوم می یابد.

بی حسی: گاهی اوقات افراد در ناحیه تحت جراحی احساس بی حسی دارند که اغلب موقتی بوده و پس از مدتی همه چیز نرمال خواهد شد.

مشکلات کلیوی یا قلبی: با تزریق و یا مکش مایعات، تغییر سطح مایعات بدن ممکن است باعث مشکلات کلیوی یا قلبی شود.

ادم ریوی: گاهی اوقات وقتی مایع به بدن تزریق می شود، در ریه ها تجمع می یابد.

واکنش آلرژیک: بیمار ممکن است به داروها یا مواد مورد استفاده در حین جراحی حساسیت داشته باشد.

آسیب به عروق: آسیب به عروق بدن در اثر ارتعاشات شدید.

لیپوساکشن بهتر است یا لیپوماتیک؟

اگر چه هر یک از روش های ذکر شده مزایا و معایبی دارد، اما اغلب این سوال را مطرح می کنند که لیپوماتیک بهتره یا لیپوساکشن؟ به طورکلی، انتخاب هر روش لاغری به تشخیص پزشک و شرایط بیمار بستگی دارد. در هر حال اگر می خواهید بهترین نتیجه از روش های لاغری موضعی را پیدا کنید، به توصیه های جراح گوش فرا داده و بهترین روش را به توصیه پزشک انتخاب کنید.

کلام آخر

همان طور که در طول مقاله اشاره شد، لیپوساکشن و لیپوماتیک دو روش موثر برای لاغری موضعی محسوب می شوند. هدف از هر دو روش کمک به کاهش وزن و از بین بردن بافت چربی در نواحی مختلف مانند شکم، پهلو، بازو، ران و باسن است. با این حال، نحوه انجام لاغری متفاوت است. هیچ یک از این روش ها بر دیگری برتری نداشته و تنها با تشخیص جراح و شرایط بیمار انتخاب می شود. در هر حال اگر می خواهید بهترین نتیجه از روش های لاغری موضعی را پیدا کنید، به بهترین جراح زیبایی پلاستیک مراجعه کنید.

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =