مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

ماندگاری پروتز سینه 

ماندگاری پروتز سینه چند سال است و به چه عواملی بستگی دارد؟ میزان دوام و ماندگاری این روش، یکی از مهمترین مسائلی است که برای بانوان اهمیت دارد و معمولا قبل از تصمیم گیری برای جراحی در مورد آن تحقیق می‌کنند. دقت داشته باشید که ماندگاری پروتزها به مارک و برند و کشور سازنده نیز بستگی دارد که در طول مقاله بیشتر توضیح خواهیم داد.

عوامل تاثیر گذار در ماندگاری پروتز سینه 

عوامل تاثیر گذار در ماندگاری پروتز سینه 

عوامل مختلفی بر ماندگاری و دوام پروتز سینه تاثیر گذار هستند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✳️ پروتزهای سیلیکونی  معمولاً دارای ماندگاری بیشتری نسبت به پروتزهای سالینی یا همان آب نمکی هستند و کمتر احتمال ترکیدن دارند.

✳️ پروتزهایی که زیر عضله پکتورال قرار می‌گیرند، به دلیل حمایت بیشتر، قطعا دوام بیشتری خواهند داشت. انتخاب بهترین جراح پروتز سینه و با تجربه می‌تواند ریسک عوارض جراحی و مشکلات پس از عمل را کاهش داده و ماندگاری پروتز را افزایش دهد.

✳️ بیماری‌هایی مانند دیابت و مشکلات خودایمنی می‌توانند فرآیند بهبود را تحت تاثیر قرار داده و ماندگاری پروتز را کاهش دهند.

✳️ پیروی از توصیه ‌های پزشک پس از جراحی، مانند استفاده از سوتین های مخصوص بعد از عمل، محدود کردن فعالیت‌ های بدنی و مراقبت های بعد از جراحی پروتز سینه به ماندگاری یبیشتر آن کمک می‌کند.

✳️ پروتزهای ساخته شده توسط شرکت ‌های معتبر و با استانداردهای بالا معمولاً دارای کیفیت و ماندگاری بیشتری هستند.

✳️ تغییرات شدید وزن بدن، بر شکل و موقعیت پروتز تاثیر می‌گذارند و باعث تغییرات در نتیجه نهایی خواهند شد.

طول عمر پروتز سینه چقدر است؟ 

طول عمر جراحی پروتز سینه بستگی به عوامل ذکر شده در بخش فوق دارد و برای ر فردی می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، پروتزهای سینه معمولاً بین 10 تا 20 سال دوام دارند اما در این مدت نیز، نیازمند چکاپ و بررسی سلامت توسط بهترین جراح پروتز سینه هستند. با این حال، برخی از آنها احتمال دارد که بیشتر یا کمتر از این مدت عمر کنند.

تفاوت ماندگاری عمل پروتز سیلیکونی و آب نمکی 

تفاوت ماندگاری پروتز سیلیکونی و آب نمکی به ویژگی‌ ها و ساختار این دو نوع پروتز بستگی دارد. در زیر به تفاوت ‌های کلیدی آنها از نظر ماندگاری اشاره شده است.

پروتزهای سیلیکونی معمولاً ماندگاری بسیار زیادی دارند و ممکن است بین 15 تا 20 سال یا حتی بیشتر دوام بیاورند. کیفیت ساخت بالای پروتزهای سیلیکونی و مقاومت زیاد آنها در برابر پارگی و نشت، یکی از دلایل این ماندگاری طولانی‌تر است و بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که از این مدل پروتز استفاده کنند تا اینکه پروتز آب نمکی بگذارند.

ولی پروتزهای آب نمکی معمولاً ماندگاری کمتری نسبت به پروتزهای سیلیکونی دارند و نهایتا بین 10 تا 12 سال دوام خواهند داشت. احتمال پارگی و خالی شدن این پروتزها در این مدت برای بانوان بیشتر است.

آیا سایز پروتز بر روی ماندگاری بیشتر آن نقش دارد؟ 

سایز پروتز قطعا می‌تواند بر روی ماندگاری آن تاثیر داشته باشد. پروتزهای بزرگ ممکن است فشار بیشتری بر بافت ‌های اطراف سینه و پوست و نوک سینه وارد کنند همچنین باعث کشیدگی و نازک شدن پوست و بافت ‌های زیرین شود، که به مرور زمان مشکلاتی مانند افتادگی سینه‌ ها و کاهش حمایت از پروتز منجر می‌شود و فرد در این زمان به عمل ترمیم پروتز نیاز پیدا می‌کند.

پروتز هایی که در اندازه و سایز استاندارد نسبت به هیکل فرد هستند، دوام بیشتری داشته و کمتر دچار آسیب و ترکیدگی می‌شوند و به دلیل عدم فشار های اضافی نیز افتادگی هم ایجاد نمی‌شود. افرادی که فعالیت ‌های فیزیکی سنگین دارند، ممکن است با پروتزهای سایز بزرگ‌ بیشتر دچار مشکلات شوند، زیرا حرکت و فشار بیشتر بر پروتز و بافت ‌های اطراف وارد می‌شود.

سوالات متداول ماندگاری پروتز سینه 

آیا پروتزهای سینه هر چند سال نیاز به تعویض دارند؟

پروتزهای سینه احتمال دارند که در اثر آسیب در طول زمان نیاز به تعویض داشته باشند. دلایلی مانند پارگی، نشت، تغییرات در شکل یا اندازه سینه‌ ها و وجود بیماری شاید نیاز به تعویض را برای فرد رقم بزند و بر ماندگاری تاثیر داشته باشد.

چگونه می‌توان ماندگاری پروتز سینه را افزایش داد؟

برای افزایش ماندگاری پروتز سینه، رعایت توصیه‌ های جراح سینه پس از جراحی، انجام مراجعات دوره‌ای به پزشک، حفظ وزن مناسب، استفاده از لباس‌ های فشاری مناسب و اجتناب از فعالیت ‌های فیزیکی سنگین مهم است.

تعویض پروتز سینه چه علائمی را به همراه دارد؟

علائمی مانند تغییر شکل یا اندازه سینه، درد یا ناراحتی در سینه، تغییر در حس سینه، پارگی یا نشت پروتز و ایجاد چین و چروک در پوست روی پروتز می‌تواند نشان‌ دهنده نیاز به جراحی تعویض پروتز باشد.

در نهایت…

ماندگاری پروتز سینه جزء یکی از مسائل بسیار مهم برای افرادی که این عمل را انجام می دهند محسوب می شود. دانستید که عوامل مختلفی بر میزان دوام این پروتز ها تاثیر دارند و نیازمند رعایت مراقبت های زیادی هستند. در نظر داشته باشید که با مشورت جراح باتجربه و ماهر، سایز پروتز مناسب بدن خود را تهیه کنید تا دچار افتادگی و جابجایی و عوارض زودهنگام نشوید تا مدت زمان بیشتری بتوانید از زیبایی اندام خود لذت ببرید.

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 5 =